ブログトップ

JACKIE CHAN Style "Garden"

jcstyle.exblog.jp

<   2004年 07月 ( 10 )   > この月の画像一覧

FS盤 MrBOO DVDBOX 12月発売!

FS盤 MrBOO DVDBOX 12月発売! Name:kingking 2004/07/17(Sat) 19:07 /HP/MAIL
Hui Brothers DVD Collection
Private Eyes
The Contract
Security Unlimited
Games Gamblers Play
Last Message

http://www.asiandvdguide.com/

とうとう発売っす!MrBOOBOXセット!まさか日本版で広川氏の吹き替え収録されないっすよね?だったらかわないで我慢するけど・・・
とにかく早く欲しい!

12月発売予定だったヤンマス、ドラロのセットは来年に延期でしょうか?

--------------------------------------------------------------------------------
(2826) 9月10月ジャッキーDVDBOX Name:kingking 2004/07/17(Sat) 19:09 /HP/MAIL
September:
Police Story DVD Collection
Police Story
Police Story 2
Police Story 3
October:
Project A DVD Collection
Project A
Project A Part II

9月、10月と連続で名作の発売っす。特にポリ3は初アナモってことで嬉しいなぁ。


--------------------------------------------------------------------------------
(2827) RE: FS盤 MrBOO DVDBOX 12月発売! Name:裕次郎 2004/07/17(Sat) 22:25
kingkingさん 情報ありがとうございます。遂にホイ兄弟のDVD-DOXが香港で発売ですか。特に幻の「天才と白痴」は必見ですね。名作らしいですよ。でも日本語字幕が無いときついですね。日本版発売を切に願います。最近サムの歌にはまっていて、ベスト版の香港製CDを買いまくっています。DVD付きが多く「プライベート・アイズ」を生で歌うサムのTV映像には感動しました。50歳台で復活したサムですが、新曲もいいですよ。若い時のサムは本当にジャッキーにルックスが似てますね。この二人は映画興行成績のライバルだったと思いますが、本当に接点が無いですね。ツーショットの写真は存在するのですか?逢ったことはあるでしょう。ブルースとサムは家族ぐるみの付き合いで有名ですが、ジャッキーは兄マイケルと「キャノンボール」で共演したくらいで、ホイ兄弟の事をどう思っていたのでしょう。


--------------------------------------------------------------------------------
(2828) RE: FS盤 MrBOO DVDBOX 12月発売! Name:Toru 2004/07/17(Sat) 23:55 /HP
kingkingさん、今晩は!
裕次郎さん、初めまして!
「Mr.Boo!DVD-BOX」は私も非常に気になりますね~!
広川さんの吹き替え収録されていたら最高ですけど、あとは個人的に買うとしたら特典次第でしょうか(笑)
最近のサム復活にあやかって発売されたものなんですかね。

ところでサムとジャッキーのツーショット写真ってあったら見てみたいですよね。例えば直接のツーショット場面はありませんがサムが出ている1985年の十大勁歌金曲ではジャッキーがプレゼンターとして出席していますし、1987年の慈善演唱會「千粒星之夜」では歌っているサムを囲んでのこんな豪華写真があります↓
http://oita.cool.ne.jp/toru000/aaa.htm

左端からジャッキー、張學友、ムイ姐さん、曾志偉、サム、ルンさんそのままの石天(笑)、黄百鳴、麥嘉など。
このコンサートどんなのだったのか見たかったなあ。


--------------------------------------------------------------------------------
(2829) RE: FS盤 MrBOO DVDBOX 12月発売! Name:FREEMAN 2004/07/18(Sun) 01:13
昨日、飲み会で、某会社がMRBOOシリーズのDVD
権利買ったという話を聞いたよ。そのとき
の話によると、吹き替え音声が見つかっている
から、それをつけるような話になってると。
買った会社はお付き合いないけど、知り合い
がちょくちょく顔を出しているので、調べて
もらおうかなと。そこ、JCの権利も買うという
話もあったけど、あ、この会社ジェネオンでは
ないのであしからず。

TORUさん、サムとジャッキーはないですが、
マイケルとジャッキーがディスコで一緒だっ
たところを遭遇したことはありますよ。と
いっても、ジャッキーとうちの師匠に連れ
られていったディスコにマイケルがいました。
その姿を見てびっくりでした。そのとき、
西脇美智子さんもいましたよ。
ロアビルの某ディスコ(懐かしい~)でした
が、はるか昔85年のことです~


--------------------------------------------------------------------------------
(2832) RE: FS盤 MrBOO DVDBOX 12月発売! Name:黄色いヌンチャク 2004/07/18(Sun) 07:44 /MAIL
みなさまおひさしぶりです。
FREEMANさん、はじめまして。
「Mr.Boo!広川さん日本語吹き替えDVD」(長っ!)
とうとう具体的に商品化されそうなのですね!
長年心待ちにしてた一人ですので嬉しい情報です。ありがとうございました。
続報もできましたらよろしくお願いいたします。


--------------------------------------------------------------------------------
(2833) RE: FS盤 MrBOO DVDBOX 12月発売! Name:kingking 2004/07/18(Sun) 11:46 /HP/MAIL
みなさん こんにちは!
なんと日本語吹き替え収録が計画されているとは凄い話です!もしこれが本当に実現するとなるとその会社が権利を所有するジャッキー作品の日本語吹き替え収録も夢ではないんじゃないでしょうか?やばい展開っすね!!

裕次郎さん
>DVD付きが多く「プライベート・アイズ」を生で歌うサムのTV映像には感動しました。50歳台で復活したサムですが、新曲もいいですよ

それは当時のTV映像?それもと最近の彼が唄う
映像ですか?

Toruさん
>広川さんの吹き替え収録されていたら最高ですけど、あとは個人的に買うとしたら特典次第でしょうか(笑)

みんな香港版見送るんでしょうかね(笑)1作目のサムはたけしの吹き替えでしたよね?これも貴重すね。

Freemanさん
六本木ディスコでマイケルとジャッキーがいたって凄い話っすね。西脇もいたということは大福星プロモで来たときでしょうか?マイケルはなにしに来てたんでしょう?

>長年心待ちにしてた一人ですので嬉しい情報です

ここだけでこんな素敵な情報をもらっていいのでしょうかね(^^ この作品の吹き替え待ってる人は本当にたくさんいますからね、実現することを心から願っています。

あ、そーだ。FREEMANさん ジェネオンの「拳精」発売について詳しいことご存知ではないでしょうか?気になって仕方ないですが情報がどこにもないので・・・


--------------------------------------------------------------------------------
(2837) RE: FS盤 MrBOO DVDBOX 12月発売! Name:伊東かんふー 2004/07/18(Sun) 14:06 /MAIL
うぉぉ、FREEMANさんから、またも爆弾情報投下!ですねえ。広川吹替は知らない世代も増えてきてますから、是非実現してほしい。もちろん吹替がミスターブーシリーズのすべてじゃないですけど、これは風化させるには余りにも惜しいソフトですよね。

それからkingkingさん、
本日、やっと身辺が若干フリーになりましたので、チョイ気合を入れてこちらの掲示板にしばし本格参戦しようと思ってます。まだJC最強伝説にご意見なりお言葉をかけて頂いた皆様に何も返事してないんで…。皆様もう少々お待ちを。ちゃんとこちらでレスは返しますんで。ではまた。


--------------------------------------------------------------------------------
(2838) RE: FS盤 MrBOO DVDBOX 12月発売! Name:kingking 2004/07/18(Sun) 14:28 /HP/MAIL
伊東さん こんちは!

>チョイ気合を入れてこちらの掲示板にしばし本格参戦しようと思ってます

それは凄く嬉しいです。逆に僕は来週から少し忙しくなるため書き込みが少なくなるかもしれないですが、伊東さんがここに住みこみしていただけると思うと心強いです(^^

>まだJC最強伝説にご意見なりお言葉をかけて頂いた皆様に何も返事してないんで

そうですね、そちらのこともここを使っていただいてかまいませんのでよろしくお願いします。

>これは風化させるには余りにも惜しいソフトですよね。

広川氏と石丸氏の吹き替えは歴史に残るほどのものだと確信しています。これを機に石丸氏の吹き替えが実現しますように・・


--------------------------------------------------------------------------------
(2841) RE: FS盤 MrBOO DVDBOX 12月発売! Name:伊東かんふー 2004/07/18(Sun) 18:35 /MAIL
>六本木ディスコでマイケルとジャッキーが
>いたって凄い話っすね。マイケルはなにしに
>来てたんでしょう?
例のサッカー試合のときじゃないっすか?あれマイケル出てたでしょ。時期いつだったっけかなあ…。


--------------------------------------------------------------------------------
(2842) RE: FS盤 MrBOO DVDBOX 12月発売! Name:Toru 2004/07/18(Sun) 19:43 /HP
皆さま、今晩は!
FREEMANさんはLLさんの掲示板で鄭浩南についてご教授下さった方ですよね、LLさんではお世話になりました!今後とも宜しくです!
しかしマイケルとジャッキーと西脇さんが顔を合わせたという構図は考えただけで凄いですね(笑)

ところで広川氏吹き替えのMr.Boo!ですが、以前「たのみこむ」というサイトでDVD化に向けた企画をされていて、7月始めにはCSでMr.Boo!吹き替え版が地味に放送されたようですが(自身観ていないんですが(泣))、FREEMANさんのお聞きになった話はその関連なのでしょうかね~?

あと香港チームがミイラと対戦したサッカーの試合は87年らしいですよ。(←インスタントな調べなので違っていたらすみません(汗))


--------------------------------------------------------------------------------
(2843) RE: FS盤 MrBOO DVDBOX 12月発売! Name:FREEMAN 2004/07/18(Sun) 20:46
はい、みなさん、どうもです。
STARTVに権利が帰って、イギリスを発端に
香港ではフォーチュンスターから続々とDVD
が出ているわけですが、もちろん、それらの
権利は日本に売りにきているわけです。
ジェネオンが最初に口火を切っているわけで
すが、某メジャーなメーカーが20本ほど
狙っていると聞いていたのですが、それが
MRBOOもの&JCものだったようです。
話によるとMRBOOから鉄板焼にいたるまで、
吹き替え音声は残っているようですね。

3人が一緒にいたというのは、ジャッキー
が「ファースト・ミッション」のキャンペ
ーンにきた初日の夜の2次会に、マイケル
・ホイがいて、なおかつ西脇嬢もいたのです。
マイケルはたぶん、そのとき日本に遊びに
きていたのでしょう。西脇嬢は「大福星」
で共演しているので、たぶん、僕の師匠が
呼んだみたいでしたね。
ところで、資料庫ごそごそしてたら、ホイ
兄弟が日本のキャンペーンにきた写真が
でてきましたが、なんと、うちの師匠たち
とホイ兄弟がどこかの旅館で芸者さんと
騒いでるものでした。ゆかた着て踊ってる
3兄弟、大爆笑してしまいました。

TORUさんどうも。たまにHPものぞいてます。
今、「金瓶梅」のクレジット見てますが、
石天の名前も入ってますね。
シネマシティ、88年に仕事で行きましたよ。
これをいい始めると話長くなるので・・・


--------------------------------------------------------------------------------
(2844) RE: FS盤 MrBOO DVDBOX 12月発売! Name:裕次郎 2004/07/18(Sun) 22:25
遂にサムとジャッキーが一枚の写真に・・Toruさん どうもありがとうございます。凄いステージですね。映像は残ってませんか?歌神サムの復活コンサートでは映像は残さないようですね。DVD化はされないとの事です。残念。kingkingさん「プライベート・アイズ」を歌うサムの映像は1977年で、なにかの授賞式での主唱ですね。最近香港ユニバーサルから出た「04許冠傑 The Legend Continued」に収録されています。それから「ミスター・ブー」シリーズの国内版DVD-DOXに「天才と白痴」が含まれるといいのですが、日本でも公開が決まっていながら、土壇場で流れているので、心配です。ヤバイ内容なんでしょう。ジャッキーのサッカーの試合は当時国立競技場に見に行きました。そういえばマイケルもいましたね。


--------------------------------------------------------------------------------
(2846) RE: FS盤 MrBOO DVDBOX 12月発売! Name:kingking 2004/07/18(Sun) 23:55 /HP/MAIL
Toru さん

>しかしマイケルとジャッキーと西脇さんが顔を合わせたという構図は考えただけで凄いですね(笑)

その3人が六本木のディスコで踊ってるってのは凄いっすね(笑)

>7月始めにはCSでMr.Boo!吹き替え版が地味に放送されたようですが

僕も未見です。これどんな感じだったのでしょうか?見た方いらっしゃいますか?

>あと香港チームがミイラと対戦したサッカーの試合は87年らしいですよ

たしかそのくらいでしたね。88年もやりましたよね?

FREEMANさん

>某メジャーなメーカーが20本ほど
狙っていると聞いていたのですが、それが
MRBOOもの&JCものだったようです。

やばいっす!ほとんどがジャッキーものじゃないっすか!ちょっとジェネオン手ひいてくれないかな(笑)ジェネオンは日本語吹き替え収録する気ないみたいなので全部このメジャー会社からのリリースにして欲しいっす。願わくば拳精の日本語吹き替えが凄く聞きたい!

>マイケルはたぶん、そのとき日本に遊びに
きていたのでしょう

たまたまだったんでしょうか?凄いな。

>ゆかた着て踊ってる
3兄弟、大爆笑してしまいました。

レレレのレアじゃないっすか!
Toruさん的にはヨダレモノ??

裕次郎さん

>「プライベート・アイズ」を歌うサムの映像は1977年で、なにかの授賞式での主唱ですね。最近香港ユニバーサルから出た「04許冠傑 The Legend Continued」に収録されています

そうでしたか。ありがとうございます!

>日本でも公開が決まっていながら、土壇場で流れているので、心配です。ヤバイ内容なんでしょう

実はユニバース盤を結局買わずにいたのでこの作品未見です。この作品も新たに広川フィルターで楽しみたいですよね!


--------------------------------------------------------------------------------
(2847) RE: FS盤 MrBOO DVDBOX 12月発売! Name:Toru 2004/07/19(Mon) 00:57 /HP
再びお邪魔致します。

>天才與白痴

コレ個人的には微妙な作品なんですよね(苦笑)、見る人によって評価分かれるかと思います。宝探しというストーリー的な面白さはあるようですが、いかんせん言葉が解らないとツライものがありまして、ギャグも『半斤八両』以降の見た目重視のギャグは少なく雰囲気的にはどちらかと言えば『鬼馬雙星』に近いですかね!
また精神病院が舞台という事でブラックなオチのギャグが多いです。
でも主題歌など歌のほうはサムの初期Mr.Boo!シリーズの中でも秀逸ではないでしょうか。私は好きですね~!

>たしかそのくらいでしたね。88年もやりましたよね?

両試合共に香港チーム惜敗したんですよね!あの試合よく覚えていないんですが唯一、曾志偉がやたらエキサイトしていてジャッキーが間に入ってそれをなだめているという場面だけが今だ印象残っているんですよね!(笑)

>ゆかた着て踊ってる
3兄弟、大爆笑してしまいました。

うわわっ、そんな姿とても想像付きません(笑)
見てみたいですね!


--------------------------------------------------------------------------------
(2850) RE: FS盤 MrBOO DVDBOX 12月発売! Name:リバーズ 2004/07/19(Mon) 01:48 /HP
BOOのDVDに吹替が入りそうですか、これは買いですね!元々の日本版DVDですら入手し辛い状況になってきてるんで仕様がアップしての再販はユーザーとしてはありがたい限りです。
ジャッキーモノもプロAとかポリストとか売れ線とかもTVの吹替つけて出してくれるといいですよね、プロAは、初放送の時のノーカット音源とか入ったら、カット版しか見てない人多いと思うんで凄いです(自分もカット版しか見た事無いです。
個人的には、サンダーアームの初放送の時のバージョンとか入れて出して欲しいですが(爆。

ジェネオンは、今のところ入れる予定が無いとの事で残念が、ツインズエフェクトはなかなかいいんじゃないかなぁ、と思います。
ヘレン:シャーリーン・チョイ(小島幸子)
ジプシー:ジリアン・チョン(半場友恵)
リーヴ:イーキン・チェン(川本克彦)
カザフ:エディソン・チャン(鉄野正豊)
プラダ:アンソニー・ウォン(江川央生)
ジャッキー:ジャッキー・チェン(石丸博也)
アイヴィー:カレン・モク(斉藤恵理)

当初の4980円から3980円に値下げしたみたいですし、ジャッキーも石丸博也でとりあえずはホッとしました(ブロードウェイの拳シリーズと一緒の配給会社だったのでちょっと不安だったんです、苦笑。


--------------------------------------------------------------------------------
(2853) RE: FS盤 MrBOO DVDBOX 12月発売! Name:kingking 2004/07/19(Mon) 11:22 /HP/MAIL
Toruさん リバースさん こんにちは!

>見る人によって評価分かれるかと思います。

そうですか!了解しました。ちなみにToruさんにとってマイケルのSB作品はいかがでしょうか?面白そうではあるんですが(^^;

>でも主題歌など歌のほうはサムの初期Mr.Boo!シリーズの中でも秀逸ではないでしょうか

彼の曲はキャッチーなのが非常に魅力ですね。わかりやすい!

>プロAは、初放送の時のノーカット音源とか入ったら、カット版しか見てない人多いと思うんで凄いです(自分もカット版しか見た事無いです。

ノーカット版吹き替えはレアなんですね。僕はプロAを吹き替えで一度もみたことないので全然思い入れがないんですが皆さんには多分凄くおっ濃いいれがあるんでしょうね。

>個人的には、サンダーアームの初放送の時のバージョンとか入れて出して欲しいですが(爆

ん?これはまたなにか違うんでしょうかね?

ツインズエフェクトは吹き替え付きですかぁ。凄いっすね。ツインズエフェクト2見た方の評価が非常に悪かったので気になってますが一作目は結構ヒットしたんですよね?


--------------------------------------------------------------------------------
(2857) RE: FS盤 MrBOO DVDBOX 12月発売! Name:裕次郎 2004/07/19(Mon) 13:29
「天才と白痴」ですが、やはり精神病院ネタが、ネックのようですね。日本初ソフト化に支障が無い事を願います。主題歌はToruさんも言われるようにシリーズ最高の出来だと思います。メーカーからの発表に期待しています。


--------------------------------------------------------------------------------
(2858) RE: FS盤 MrBOO DVDBOX 12月発売! Name:リバーズ 2004/07/19(Mon) 16:46 /HP
実際に見てないんですけど、最近放送されてる(といってもここ数年は見ませんが)サンダーアームは新録音してあるバージョンなんで、初放送のキャストとかNG集がどうなってるのかが気になっているところです(笑。
本編自体は時間が短かったのか新録音のほうでもNG集が(一部)入っただけじゃなくてアマゾネスが出てきたところでCMになって、CM明けがまたアマゾネスの登場シーンから始まったりするんでノーカットだとは思うんですけどね。

ツインズエフェクト>
香港では売れたみたいですよね。日本では映画館の数とか宣伝の量であんまり入りが良くなかったみたいですけど、でも自分の見に行った回(平日)はけっこうな人が入ってました。
2がビデオスルーにならないように祈ります。


--------------------------------------------------------------------------------
(2859) RE: FS盤 MrBOO DVDBOX 12月発売! Name:Toru 2004/07/19(Mon) 18:28 /HP
kingkingさま、皆さま、今晩は!

>ちなみにToruさんにとってマイケルのSB作品はいかがでしょうか?面白そうではあるんですが(^^;

一応、今までマイケルのSB作品を観たのは『大軍閥』『一樂也』『聲色犬馬』の三本なのですが、やはりその後のMr.Boo!シリーズの諸作品と比べてしまうとツライかなあというのが個人的な感想です(苦笑)、『大軍閥』は歴史的な背景がわからないと面白さ半減でしょうし、『一樂也』『聲色犬馬』の二つはマイケル始め登場する俳優が一人何役もこなすというオムニバス風の作りになっていて一貫したストーリーというものではなく、アイデアとしては面白いとは思いましたが一人何役もこなすぶん物語に感情移入しにくいような気がします(一番の問題は自身言葉がわからないせいだと思いますが(汗))、そしてなによりMr.Boo!シリーズの爆裂したギャグを期待すると物足りないんですよね、Mr.Boo!以前の作品だからと言われれば返す言葉もないのですが。(笑)
というのは拙い知識しかない私の感想なのですが、この作品を観たという他の方々のご感想も伺いたいですね!


--------------------------------------------------------------------------------
(2862) RE: FS盤 MrBOO DVDBOX 12月発売! Name:kingking 2004/07/19(Mon) 20:57 /HP/MAIL
裕次郎さん リバースさん Toruさん こんばんは!

>主題歌はToruさんも言われるようにシリーズ最高の出来だと思います。

そうですか。それは期待っすね(^^

>最近放送されてる(といってもここ数年は見ませんが)サンダーアームは新録音してあるバージョンなんで

そうだったんですね。吹き替え道も奥が深いですね。

>一番の問題は自身言葉がわからないせいだと思いますが(汗

わかります。SB作品の英語字幕はちょっと難しい感じの単語が多い気がします。もちろん単語力がある方だったらそっちのほうが訳として良いのだと思いますが僕にはちょっとわかりずらい感じます。もっと勉強しないとね(^^;


--------------------------------------------------------------------------------
(2863) RE: FS盤 MrBOO DVDBOX 12月発売! Name:susuyan 2004/07/19(Mon) 21:07
こんにちは。

リバーズさん
「サンダーアーム」初放映版(フジ・ゴールデン洋画劇場)の主なキャストは以下の通りです。

石丸博也
関俊彦(アラン)
土井美加(メイ)
佐々木るん(ローラ←フォルネルじゃなくてロザムンドの役名)
阪修(伯爵)
安田隆(邪教の大ボス←ヒゲのヒト)
飯塚昭三(邪教の中ボス←ハゲのヒト)

別キャストの新録は後年のテレ朝・日曜洋画劇場でした。JC最強伝説に載っていたキャスト表はそのバージョンです。


--------------------------------------------------------------------------------
(2865) RE: FS盤 MrBOO DVDBOX 12月発売! Name:リバーズ 2004/07/21(Wed) 00:34 /HP
susuyanさま>
フジ版はこんなキャストだったんですね、ご教授ありがとうございます~。
[PR]
by jcstyle | 2004-07-22 00:23 | Dub

Behind the scenes photo of THE MYTH

(2835) Behind the scenes photo of THE MYTH Name:kingking 2004/07/18(Sun) 12:38 /HP/MAIL
http://www.indiafm.com/memories/04/themyth/still1.jpg
http://www.indiafm.com/memories/04/themyth/still2.jpg
http://www.indiafm.com/memories/04/themyth/still5.jpg
http://www.indiafm.com/memories/04/themyth/still6.jpg
http://www.indiafm.com/memories/04/themyth/still7.jpg
http://www.indiafm.com/memories/04/themyth/still8.jpg
http://www.indiafm.com/memories/04/themyth/still9.jpg
http://www.indiafm.com/memories/04/themyth/still10.jpg
[PR]
by jcstyle | 2004-07-19 00:09

Dragon Swamp (1969)

(2734) Dragon Swamp (1969) Name:kingking 2004/07/15(Thu) 22:45 /HP/MAIL


Director: Lo Wei
Cast: Cheng Pei-pei, Yueh Hua, Lo Lieh, Kang Hua
Genre: Martial Arts

Synopsis
Cheng Pei-pei, the screen's greatest swordswoman, teams with Lo Lieh, the star of Shaw's first international mega-hit for this amazing, fast-paced adventure of the "Martial Arts World" - where everyone is killing to gain the famous "Jade Dragon Sword". Fascinating characters, like the "Roaming Knight" and the Master of Dragon Swamp, clash in this family feud, which takes place over twenty years. In addition to the spectacular fights, this special production holds an emotional wallop for the finale.
Letterboxed (2.35:1)
Languages: Mandarin (DD 5.1)
Subtitles: Chinese (Traditional), English, Bahasa (Malaysia), Bahasa (Indonesia)
Region 3
Extras:
Trailers, picture gallery, poster art, behind the scenes pictures, biographies/filmographies, and production notes.

面白そうだぁ。絶対買う!

--------------------------------------------------------------------------------
(2735) RE: Dragon Swamp (1969) Name:kingking 2004/07/08(Thu) 20:24 /HP/MAIL
http://www.asiandvdguide.com/


--------------------------------------------------------------------------------
(2795) RE: Dragon Swamp (1969) Name:伊東かんふー 2004/07/15(Thu) 18:41 /MAIL
羅維監督、チェンペイペイ主演のSB作品というと、やはりDVD化されている『影子神鞭』という70年の作品があります。キャストも『Dragon Swamp』とかなり共通してるんですが、『影子神鞭』の方は70年度の香港映画興収ベスト10にも入ったヒット策で、しかもこの映画を最後にペイペイはSBを去り引退、羅維もGHへ移籍という香港映画史的に重要な作品だったりするわけです。
しかも特筆すべきことにこの映画、76年ごろ12チャンネルの90分枠で『空中必殺・雪原の血闘』なる邦題でオンエアされてたんですよ! なぜあの時期に、しかも12チャンで未公開のSB作品が放送されたのかは大きな謎ですが、もしこの映画が日本でDVD化されるようなことがあれば、是非『空中必殺・雪原の血闘』をタイトルのどこかに入れて欲しいなとは思います。


--------------------------------------------------------------------------------
(2796) RE: Dragon Swamp (1969) Name:kingking 2004/07/15(Thu) 20:44 /HP/MAIL
伊東さん こんばんは!

>香港映画史的に重要な作品だったりするわけです

な~るほど。勉強になりやす!

>76年ごろ12チャンネルの90分枠で『空中必殺・雪原の血闘』なる邦題でオンエアされてたんですよ

まじっすか!76年じゃビデオ普及率が低いから音声残ってないだろうなぁ。

ところでやっと「少林寺36ぼ~」と「少林寺列伝」をレンタルで借りてきました。って全然借りれなかったっす。人気あったんですよ。で、再生してみてびっくらこいたのがまず36ぼぉ。これ、香港版より綺麗じゃないっすか!ど~して誰も書き込みしないんだよぉ(涙)IVLで発売された偽SQ的なフォーカス感のない絵でなく、ある程度しゃっきりしたいわゆる現在のSBのアナモ収録の絵になってじゃないっすか!フランス盤買うんじゃなかった~(泣)

さらに「少林寺列伝」もIVLはレタボ朱録だったのに日本版はアナモじゃないっすか!!も~~~びつくりっす。日本版が一番出来が良いなんて基本的にありえないと思ってましたのでなんの期待もしていなかったのにまさかこんな結果になるとは・・・恐るべし!KINGレコード!
KINGレコードの意図ですか?それともセレスティアルの配慮? FREEMANさん ど~なんすか? これやばいっすよ。まじ。これでフランス盤買わないで済む!しかも日本語って素晴らしい!

あ、36ぼの日本語吹き替えすごいっすね。良かっただけに音声切り替えが非常に残念でした。


--------------------------------------------------------------------------------
(2803) 日本版のほうが凄かったんですね(笑。 Name:リバーズ 2004/07/15(Thu) 22:22 /HP
自分は日本版しか三十六房のDVを見てなかったもんで、「この画質でまだ甘いんだなぁ」と妙に納得していたんですが(笑)、日本版のほうが画質クッキリしてたんですね、納得です(笑。
なので皆さんも「これで香港版と同一の画質」と思っていたんじゃないでしょうか、まさかPALマスターに字幕つけて手っ取り早く「日本版」を出してるDVDが多くなってる昨今、現地のより出来がいい・・・なんて普通考えませんしね(笑。
改めてキングレコードの凄さ(と発売タイミングの良さも)を感じました。

そして少林寺列伝も・・・日本版のほうがいいんですね、近いうちに買ってみようと思います。


--------------------------------------------------------------------------------
(2807) RE: Dragon Swamp (1969) Name:kingking 2004/07/15(Thu) 22:45 /HP/MAIL
>日本版のほうが画質クッキリしてたんですね、納得です(笑。

だから誰も僕の話にレスつかないわけですよ(笑)僕ひとりで騒いでました(^^

>なので皆さんも「これで香港版と同一の画質」と思っていたんじゃないでしょうか、

え~~~なんか納得いかないっすね。結構香港版購入していた人いたのに誰も気づかないっていうか皆知ってていわないのかどっちかわかりませんが・・・

>まさかPALマスターに字幕つけて手っ取り早く「日本版」を出してるDVDが多くなってる昨今、現地のより出来がいい・

今回もPALマスターですよね。ただフランス盤と比べるとNTSCのTVで見た場合はやっぱり日本版のほうが綺麗に感じます。輝度の伸び方が違いますね。でもプロジェ苦ターでみたら多分フランス盤のほうが綺麗なんでしょうね。

少林寺列伝がアナモ収録てのは本当に参りました。


--------------------------------------------------------------------------------
(2820) RE: Dragon Swamp (1969) Name:FREEMAN 2004/07/16(Fri) 01:03
なんだか騒いでいるようなので、顔出しました。(笑)
日本にはPALマスターがきてるわけではなく、
NTSCで送ってもらってるのですが、実はもともとデジタル処理しているはずの原版のノイズが
けっこうあって、DVD制作してくれている会社
がそのノイズをなんとかとろうと努力してくれ
てます。
今回、キングレコードの担当もそうだし、字幕
制作の担当、またDVDの制作担当、皆、香港
映画が好きだし、熱意のある人たちで集まって
作ってるからだと思います。
僕も監修担当として、皆に買ってよかったと思えるものを作りたい、ま、自分がお金出すのだ
ったらどんなものがほしいかということを考えたりするんですが、だからブックレットつけたり、特典もどうするかということを考えたりするわけです。
今、「金瓶梅」を制作中なのですが、もしかす
ると日本公開時の予告編が入れられるかもしれ
ません。それがOKになったら、また報告します
ね。
それから、「北京原人の逆襲」が10月発売、
スペシャルエディション2枚組となります。
それには世界初のメイキング映像が入るのと
日本の関係者のインタビュー、そして驚くべ
き事実を知ることになると思いますよ。

KINGKINGさん、「少林寺列伝」面白かったで
しょ。僕の最近のクンフー映画のお気になんで
すよ。


--------------------------------------------------------------------------------
(2822) RE: Dragon Swamp (1969) Name:kingking 2004/07/16(Fri) 20:49 /HP/MAIL
>実はもともとデジタル処理しているはずの原版のノイズが
けっこうあって、DVD制作してくれている会社
がそのノイズをなんとかとろうと努力してくれ
てます。

へぇ、本当にそういうトラブルが起きるんですね。以前にリリースしているんだからスムーズにいっているのかと思ってましたが。

>熱意のある人たちで集まって
作ってるからだと思います。

香港映画、しかも未公開。なのに本場よりもクオリティーが高いなんて普通ありえないですね。

>今、「金瓶梅」を制作中なのですが、もしかす
ると日本公開時の予告編が入れられるかもしれ
ません。それがOKになったら、また報告します
ね。

この作品も香港版は偽アナモっぽい感じでしたので日本版に期待します。特典も凄いっすね。

>そして驚くべき事実を知ることになると思いますよ。

ま~じすっか。楽しみです。が、この作品、US版で結構満足しているんですよねぇ。英語吹き替えだけど画質は良いです。

>KINGKINGさん、「少林寺列伝」面白かったで
しょ。僕の最近のクンフー映画のお気になんで
すよ。

実はまだ30分しかみてないんです。楽しみです(^^


--------------------------------------------------------------------------------
(2836) RE: Dragon Swamp (1969) Name:伊東かんふー 2004/07/18(Sun) 13:58 /MAIL
どもです!
FREEMANさま>
こんにちは、ド素人です(苦笑)。先日は、JC最強伝説への激励ありがとうございました。
実は、このスレに来て頂くの、密かに期待してたんですよ。というのは、
『影子神鞭』DVD化>
という下りは、FREEMANさまにそれとなく伝えたかったメッセージでございまして。もうぼちぼち次回のSB作品発売の会議などが行われてるんじゃないかと思いまして、密かにリクエストした次第でございます。それにしても
>「金瓶梅」日本公開時の予告編
てのはスンゴイですねえ。収録できるかどうかは別として、よく残ってましたよね。初回発売のポニー版にでも残ってたのかしらん? でもこれ日本じゃポルノとして上映したんでしょ? その辺は大丈夫なんすかね?


--------------------------------------------------------------------------------
(2839) 少林寺列伝 Name:kingking 2004/07/18(Sun) 14:35 /HP/MAIL
少林寺列伝見ました!いやぁ楽しい作品ですね。まさか木人が出てくるとはおもいませんでした。あのセットも素晴らしいっすね。凄く雰囲気がありました。なぜ日本公開されなかったのか不思議です。少林寺ブームで公開されていてもおかしくないでしょうに。

しかし日本語でSB作品を見れるって凄く嬉しいですね。結構初見のSb作品を英語字幕で見るのってきつかったりします。個人的には「LEGEND OF BAT 蝙蝠博奇」この作品大好きなんですがイマイチよくわかってない感があります。是非日本でソフト化を希望したい作品です。香港版は36ぼぉ同様に画質がよくないので日本版で甦ってほしいです。
[PR]
by jcstyle | 2004-07-19 00:09 | Shaw Brothers

龍少爺(中国版)

龍少爺(中国版) Name:すーち 2004/07/14(Wed) 05:03
最近、yesasia.comで中国版がかなり出回ってますが

http://global.yesasia.com/jp/PrdDept.aspx/pid-1002983469/aid-120/section-videos/code-c/version-all/

このURLにある龍少爺(中国版)がアメリカ版「龍拳」と同じで英語題も「Dragon Fist」となっていて写真も龍拳になってるけど、監督は成龍となっていて変なんですが、これはどうなんでしょうか?

--------------------------------------------------------------------------------
(2778) RE: 龍少爺(中国版) Name:kingking 2004/07/14(Wed) 10:55 /HP/MAIL
すーちさん初めまして!よろしくお願いします!

これは「龍少爺」で間違いありません。中身は大陸盤ではなくユニバース版と同じラストの大砲シーンがカットされているバージョンです。

http://popup5.tok2.com/home2/jcstyle/database/dragonlord.htm


--------------------------------------------------------------------------------
(2781) RE: 龍少爺(中国版) Name: 宮尾野良 2004/07/14(Wed) 14:31
kingkingさん こんにちは。 すーちさん初めまして。
ちなみにyesasiaで龍少爺の中国盤と香港盤VCDを買ったところ中国盤は大陸バージョンでした。香港盤はkingkingさんのおっしゃられるマレーシア盤と同じバージョンのような感じでした。

中国盤
http://global.yesasia.com/jp/PrdDept.aspx/pid-1002976188/did-0/code-c/section-videos/

香港盤
http://global.yesasia.com/jp/PrdDept.aspx/pid-1586/section-videos/code-c/version-all/

あと奇蹟(中国版)VCDは大陸バージョン、プロテクター(中国版)VCDは台湾のビデオをそのまま収録した感じで画質悪でバージョン違うか分かりません。  
どうもでした。


--------------------------------------------------------------------------------
(2782) RE: 龍少爺(中国版) Name:kingking 2004/07/14(Wed) 14:53 /HP/MAIL
宮尾野良さん こんにちは!詳細ありがとうございます!

>香港盤はkingkingさんのおっしゃられるマレーシア盤と同じバージョンのような感じでした。

ちなみにこれの画面サイズはどうですか?スタンダードサイズでしょうか?

>あと奇蹟(中国版)VCDは大陸バージョン、プロテクター(中国版)VCDは台湾のビデオをそのまま収録した感じで画質悪でバージョン違うか分かりません。

奇跡も別バージョンでしたか!プロテクターの別バージョンは聞いたことないですが・・・どうなんでしょうか。  


--------------------------------------------------------------------------------
(2784) RE: 龍少爺(中国版) Name:すーち 2004/07/14(Wed) 21:40
ちょっと混乱してますが、龍少爺VCDならあの幻のロングバージョンが見れるんでしょうか?
それなら即買いなのですが。。


--------------------------------------------------------------------------------
(2785) RE: 龍少爺(中国版) Name:すーち 2004/07/14(Wed) 21:53
それにしてもジャッキーは3時間verを撮る割りには没になったフィルムは見せてくれないんですかね。
今は過去を振り返らず、今を付き進んでるように思えますが。
製作会社を雇ってGHの倉庫の隅から隅までフィルムをかっぽじって欲しいですね。
サンダーアームの幻のショートヘアーver(LD)も!
HKLが飛びつきますね。


--------------------------------------------------------------------------------
(2787) RE: 龍少爺(中国版) Name:kingking 2004/07/14(Wed) 22:58 /HP/MAIL
>それなら即買いなのですが。。

はい、大陸バージョンです。

>それにしてもジャッキーは3時間verを撮る割りには没になったフィルムは見せてくれないんですかね。

これらはジャッキーが亡くなった後に少しずつ公開されるような気がしないでもないですね。
本当、ディレクターズカット版で発売してほしいですよねぇ。

>サンダーアームの幻のショートヘアーver(LD)も!

本当にあるのならば是非見て見たいです。それを入手するのは非常に困難なので、80年代にスペインでTV放送されたというサンダーアーム別バージョンが入手できやしないかといろいろ模索しています。スペイン人のジャッキーファンにも見つけたら声かけてって言ってるんですがいまだ連絡ないっすねぇ。


--------------------------------------------------------------------------------
(2794) RE: 龍少爺(中国版) Name: 宮尾野良 2004/07/15(Thu) 15:07
返事、遅くなりました。

>ちなみにこれの画面サイズはどうですか?スタンダードサイズでしょうか?

オープニング龍少爺のタイトルまでビスタぐらいのサイズで以降スタンダードでした。
Media Asiaのあとグランドと祭壇が一瞬映る。朗読のシーンが長い。kingkingさんのキャプチャ画面同様、画面下にチラチラした映像が出る。という事から、マレーシア盤と同じマスターと感じたんですが・・・。

>>それなら即買いなのですが。。

すーちさん早く買った方がいいですよ。私も初めて見て感動しました。


--------------------------------------------------------------------------------
(2797) RE: 龍少爺(中国版) Name:kingking 2004/07/15(Thu) 20:47 /HP/MAIL
宮尾野良さん こんばんは!

>マレーシア盤と同じマスターと感じたんですが・・・。

おぉぉ。画面下のチラチラまで一緒ですか(笑)
このバージョンはあまり有名ではないですが唯一広東語が収録されている別バージョンなので是非持っていない人は入手したほうがいいですよ。大陸盤もいいけど、こっちもなかなかいいです。
[PR]
by jcstyle | 2004-07-19 00:08 | Dragon Lord

新警察故事 予告!

(2751) 新警察故事 予告! Name:kingking 2004/07/10(Sat) 09:42 /HP/MAIL
http://newpolicestory.jce.com.hk/

やっと公開されました!
ど~ですか?本当全然違うタイプの作品って感じで80日間のあとだと余計にそう感じます。
やはり「重案組」に近い感じでしょうかね。
アクションにコマ落としは使われてないみたいですねぇ、使って欲しいなぁ。

--------------------------------------------------------------------------------
(2756) RE: 新警察故事 予告! Name:Mark@職場 2004/07/10(Sat) 11:29 /HP
ですね。感激です。引越しのため自宅にネット環境がないので、だんだん禁断症状が出てきたので、ついに職場のPCでこそっとネットしてます。その矢先で新しい予告編が見れてホントぐっとタイミングですわ。情報thanksです。そんな訳で音が出せないのが辛い...。早く昼休みにならないかな...。

新しい予告編は2月のファンクラブイベントで上映されたものに近いですね。でもその時のダイジェスト版の方が長かったような気がします


--------------------------------------------------------------------------------
(2757) RE: 新警察故事 予告! Name:kingking 2004/07/10(Sat) 11:33 /HP/MAIL
Markさん ども!
音楽は結構新鮮ですね!こういった切り口は初めてで興奮しましたよ。緊張感の高さではジャッキー作品最高なのかもしれません。

そういや、オンバックをSALEでチラっと見ました。たしかに凄いアクションですね。サーカスみてるみたいです(^^


--------------------------------------------------------------------------------
(2762) RE: 新警察故事 予告! Name:ペイポン 2004/07/10(Sat) 21:20
毎度!
今見て来ました、予告見る限りではかなりしっかりした作りになってますねぇ
あとは若手が作品をつぶしてないかなどですね
それと日本公開時は作品の質を壊さないように
宣伝してほしいです。


--------------------------------------------------------------------------------
(2766) RE: 新警察故事 予告! Name:kingking 2004/07/11(Sun) 16:21 /HP/MAIL
>それと日本公開時は作品の質を壊さないように宣伝してほしいです。

FREEMANさんが絡むんでしょうかね?だとしたらがんばって欲しいですよね。


--------------------------------------------------------------------------------
(2767) RE: 新警察故事 予告! Name:FREEMAN 2004/07/11(Sun) 16:34
>FREEMANさんが絡むんでしょうかね?

たぶん、うちには話がこないでしょう。
配給は某大手メジャー会社になるはずなので、「ブラザーフッド」みたいな宣伝にな
るのではないでしょうかね。

個人的にはチャーリー・ヤンの映画復帰、
それから「ジェネックス・コップ」は宣伝
を手がけたので、その意味もあってすごく
期待しているのですよ、この映画は。
9月の香港プレミアの日程も決まったと聞き
ましたし、早く見てみたい作品ですね。
[PR]
by jcstyle | 2004-07-19 00:07 | New Police Story

the early Jackie Chan films lists

Here are some notes I've been keeping on the early Jackie Chan films. This list is hardly definitive or error-free or even complete... I'm posting it in the hopes that the errors can be cleared up, and omissions pointed out.
---
1. Big And Little Wong Tin Bar (1962) – Child extra. Unavailable.

2. Love Eterne (1963) (listed as child role) - Available from Celestial. I do not see Jackie Chan in this film, and neither does anyone else, I think, so this may be a phantom appearance.

3. The Story Of Qui Xiang Lin (1964) – Child role. Unavailable.

4. Come Drink With Me (1966) – Child role. Available from Celestial on HK DVD. No one can spot Jackie in this one, either.

5. A Touch Of Zen (11-18-71) – It’s rumored that Jackie has a brief cameo in this King Hu film, but I do not spot him. It’s been available for a while in a Korean edition without English subtitles, but Tai Seng issued a subtitled DVD in December, 2002 (alas, with similar inferior quality). It has also been released in England, but this is reported to be not much of an upgrade over the Tai Seng.

6. Master With Cracked Fingers (Little Tiger Of Canton, Little Tiger From Kwantung, Snake Fist Fighter) (1971 – released with newly shot – non-Jackie - scenes in 1974) – Widely and readily available on budget DVDs in horrible quality, but also available on a Xenon DVD in slightly-better-than-horrible quality. The Xenon DVD also contains a scene deleted from the film (not containing Jackie Chan), and an alternate ending. The DVD only has an English language track. Original version issued on DVD in Japan as “Tiger Project.” This is widescreen and has burned in English subs, although occasionally they’re cut off and you can’t read them.

7. Fist Of Fury (3-22-72) – Jackie’s an extra in this Bruce Lee film. The Hong Kong Legends DVD is probably the best source for this, although the original film would have had a Mandarin soundtrack, and the HKL disc only has English and Cantonese. The Bruce Lee films have recently been reissued on DVD - I'm not sure if any of them have the original Mandarin soundtracks.

8. The Brutal Boxer (10-04-72) – The hkmdb is the only source to list this film, where Jackie is listed as “slides along floor.” In any case, it’s been issued on DVD in the U.S. by Ground Zero, where it’s touted as “the rarest Jackie Chan film.” This may be out of print, now, though it’s easy enough to find.

9. Hap Ki Do (Lady Kung Fu) (10-12-72) – Jackie is listed as “student in crowd” in the hkmdb and is reportedly on screen for only a very brief time. Available on DVD from mainland China and from PanMedia in the U.S. (pan and scan, English dubbed) as "Lady Kung Fu" (I haven't seen this issue).

10. Police Woman (10-27-72 – often issued as “Young Tiger,” or “Rumble In Hong Kong” aka “Stranger In Hong Kong”). A very badly cropped, English-dubbed version of this film is available in the U.S. on the budget “Front Row Entertainment” label as “Young Tiger.” An even worse (and edited) version circulates as “Rumble In Hong Kong.” Quite frustratingly, a superb, letterboxed version of the film was released in France (as “Le Jeune Tigre”) – but dubbed into French and with no subtitles at all (!). Jackie has a small role as a thug with a horrible mole on his face. Note that there is another DVD called “Young Tiger” put out by Crash Cinema that is not this film at all, and does not have Jackie Chan in it.

11. Eagle Shadow Fist (Not Scared To Die, 01-12-73) – Another small role, but at least you get to see Jackie in Chinese Opera attire. Available in a pan-and-scan DVD from the U.K. label Hong Kong Heroes (out of print), dubbed into English. Also issued in the States on DVD (Tapeworm Video)… listed as being in Cantonese, and a couple of other of very low budget, grey market-looking DVDs. A true letterboxed (2.35) version in the original Mandarin is available on DVD in Japan - uncut, with burned in Japanese subs, but no English subs!

12. Fist Of Unicorn (03-01-73) – Bruce Lee was the action director of this film, and Jackie is listed as having another cameo. Released by Ventura Video in the U.S. on DVD.

13. The Heroine (04-26-73 or 05-10-73) – Directed by Lo Wei. Stars Cheng Pei Pei, James Tien. Jackie plays a Japanese villain. Was once released on VHS in the UK as “Kung Fu Girl”- AKA “None But The Brave” and “Attack Of The Kung Fu Girls.” Also released in the U.S. as “Attack Of The Kung Fu Girls” from a small video label called XYZ video (cut by about 15 minutes). An uncut version is “floating around” under the title “None But the Brave.” I haven't seen it.

14. Enter The Dragon (10-18-73) (extra) – Unless HKL ever gets their hands on it, I suppose the Warner Brothers DVD is the one to have (which is fine, since the film is in English anyway, and the DVD looks quite nice). Recently released in a 2-DVD SE.

15. Fist To Fist (Fists Of The Double K) (1973) – Another cameo in another obscure film. Issued on budget videotape by Eastern Heroes (U.S.) as “Hong Kong Face Off” (misleadingly marketed as a John Woo film). Also issued on DVD by Westlake Entertainment as "Fist To Fist" (I haven't seen this one). I haven't seen the DVD - but it's listed as lasting only 50 minutes.

16. Chinese Hercules (Freedom Strikes A Blow) (1973) – Starring Bolo – available on DVD on the Xenon label. Jackie’s role unverified.

17. The Golden Lotus (01-17-74) – Another small part, available from Scholar Films (Taiwan) on DVD in horrible quality pan and scan, and also from Celestial HK as part of their Shaw Brothers series.

18. All In The Family (1975) – The hkmdb lists Jackie as a “lecherous rickshaw driver.” This film (evidently a comedy) is famous for having Jackie’s one and only sex scene in it. As far as I know, this film is not available anywhere.

19. The Himalayan (2-20-76) – an Angela Mao film, with Sammo as action director (he appears in the film as well). Jackie is given credit as an extra. Evidently not available anywhere.

20. New Fist Of Fury (7-8-76) – Jackie’s first starring feature (“Master of Cracked Fingers” aside). Released on DVD in France as “La Nouvelle Fureur de Vaincre.” The R1 Columbia disc looks fine - widescreen, Mandarin w/English subs.

21. Hand Of Death (7-15-76) – Early John Woo martial arts film. Available on DVD from MegaStar, and now from Deltamac.

22. Shaolin Wooden Men (Shaolin Chamber of Death) (11-10-76) Released on DVD in France as “L’Impitoyable” – Widescreen print in beautiful shape, but in French only (with no English subs!). Issued in widescreen (but not as widescreen as the French disc) in the U.K. by Eastern Heroes. They claim this print is the only “uncut” release. They use the original Chinese track for the first reel (with English subs), but then switch to English dub for the rest of the film. The print used here is extremely worn – garbage compared to the French DVD. The Australian DVD (from Siren Entertainment) is even less widescreen than the British DVD, and is horribly blurry to boot. It doesn’t have the problem with the English track during the first reel because it basically doesn’t HAVE the first reel.

23. The Killer Meteors (1976). Chinese DVD in Cantonese, and much more image than U.S. DVD, but U.S. disc looks way better and is 10 minutes longer (even though it’s pan and scan, and has Mandarin and English). The U.K. Eastern Heroes DVD is a fake letterbox version derived from the same print as the U.S.. A true letterboxed (2.35) version in the original Mandarin is available on DVD in Japan - uncut, with burned in Japanese subs, but no English subs!

24. To Kill With Intrigue (7-22-77) Columbia’s DVD looks fine - widescreen, and with the Cantonese track (and English subs). Also released on DVD in France as “Le Vengeur.” The U.K. DVD from Eastern Heroes claims to be widescreen, but I suspect it’s one of those letterboxed pan-and-scan jobs - besides, it only has the horrible English dub as an audio option.

25. Snake In The Eagle’s Shadow 3-1-1978 – The U.S. R1 Columbia disc is fine - widescreen w/Cantonese and English subs. Also issued by England’s premiere Hong Kong Legends label – but in full frame! A French special edition (“Le Chinois se de Chaine”) came out from HK Video with a beautiful widescreen print – but no English subs. The U.S. disc from Columbia is fine.

26. Snake And Crane Arts Of Shaolin 3-8-1978 Columbia disc looks fine - Mandarin w/English subs, widescreen. Also released on DVD in France as “Le Magnifique” – Widescreen but in French only! Spannick01 reports the R1 disc is missing 4 minutes of footage trimmed from the fight scenes, and that other versions which contain this footage may be missing dialogue segments.... sigh.

27. Magnificent Bodyguards 4-27-78 - UK disc from Eastern Heroes has English dub only and, while it claims to be widescreen (anamorphic, no less), I think - again - it’s really just a resized pan and scan dub. Yuck. The HK disc from Winners’ Video sure isn’t a winner - it’s blurry, pan and scan... although at least it’s in Chinese with burned in English subs.

28. Drunken Master (“Drunk Monkey In The Tiger’s Eye”) 10-5-78 - The U.S. DVD is fine, in spite of losing some of the original audio track.

29. Spiritual Kung Fu 11-23-78 The American DVD is a major disappointment. After decent releases of most of the other early films, Columbia really failed on “Spiritual Kung Fu.” Although it has a Cantonese track (and English subs), the release is pan and scan, and VERY blurry. Released on DVD in France as “L’Irresistible” – listed as full screen and French only! Released (in Chinese) on an out of print DVD from Ocean Shores in Hong Kong with decent picture quality (although the print’s a bit worn), but cropped to full screen and with burned in subtitles that often cut off, so following it using the subtitles would be very difficult. The Ocean Shores actually looks better than the American... that’s how bad the American DVD is!

30. Half A Loaf Of Kung Fu 1978 The American DVD from Columbia is fairly detailed and in decent shape - but does not have the original titles, and is pan and scan (it does, however, offer the option of Cantonese with English subs in addition to the English dub). Released on DVD in France as “Le Protecteur” – Widescreen print (reportedly), but in French only (possibly out of print now).

31. The Fearless Hyena 2-17-79 – The U.S. disc is fine - widescreen with Cantonse track and English subs. Released on DVD in France as “La Hyene Intrepide” – Widescreen print in French only (no subs).

32. Dragon Fist 4-21-79 - The R1 Columbia release is widescreen, in Cantonese w/English subs - but the film itself is only 79 minutes long. Also released on DVD in France as “Le Poing de la Vengeance” – Widescreen, but in French only (no subs). The U.K. DVD from Eastern Heroes runs about a half hour longer, but the print has an English dub only, and is another one of those fake widescreen jobs.

33. The Young Master 1980 - Available from Universe HK.

34. Battle Creek Brawl (The Big Brawl) 1980 - U.K. Hong Kong Legends is the way to go - widescreen and original English language, although there’s one slight edit. This is about to be released as one of those Fox budget discs here in the States - so that might end up being the disc-of-choice.

35. Dragon Lord 1982 - Available from Universe HK.

36. Fantasy Mission Force 1983 – Released in a now out of print DVD from Hong Kong (which I'm looking for, in case I haven't mentioned it elsewhere ;-)), in true widescreen and in Chinese, but without any subtitles. Also released many times by budget labels - the best I’ve seen is the U.K. Eastern Heroes print, but that’s still pan-and-scan, from a beat print, and only has the English dub.

37. Fearless Hyena Part II 1983 R1 Columbia DVD is fine - widescreen, Cantonese track w/English subs. Also released on DVD in France as “Le Cri de la Hyene” - in French only, without subs.

38. Winners And Sinners 1983 - Available from Universe HK.

http://p088.ezboard.com/fhongkongdvdsreviews.showMessage?topicID=3225.topic

http://p088.ezboard.com/fhongkongdvdsreviews.showMessage?topicID=3229.topic

http://p088.ezboard.com/fhongkongdvdsreviews.showMessage?topicID=3230.topic
[PR]
by jcstyle | 2004-07-06 13:11

80日間世界一周

80日間世界一周 ぶっちゃけレビュー(ネタばれなし!) Name:kingking 2004/07/03(Sat) 17:40 /HP/MAIL
80日間世界一周をみました。
他にもご覧になった方もいらっしゃると思いますのでネタバレなしのトークで感想お願いします。

僕個人的には今までハリウッド作品の中で一番評価していたのが「上海ないと」だったのですが今は「80日間世界一周」が一番好きな作品になりました。この作品がなぜ興行成績が悪いのか理解に苦しみますが、やはり時期が悪かったのでしょうか?たしかに競合がそろってましたものね。まぁ、BOXOFFICEは別にして、作品的には本当に楽しい作品に仕上がっています。ジャッキー本人はしばらくハリウッド作品に出ないと言ってますが、個人的にはこういった作品であればもっと作って欲しいです。これぞファミリー映画!って感じの仕上がりで大人から子供まで本当に楽しめる最高の出来だと思います。今までのハリウッド作品の中で一番ジャッキーのキャラクターが魅力的に写っている作品だと思ってます。アクションだけでなく本当に楽しい映画が好きな人にとってはたまらないでしょう。アクションも結構豊富で飽きさせません。個人的には収録時間が短すぎる感じがしますがファミリー向けということであればやはり仕方ないかもしれないですね。
香港映画のジャッキーじゃないと駄目という人には生ぬるい感じもあると思いますがハリウッドでこれだけよい作品に回り逢って主演を演じているのは脅威ですね。本当に凄い。
もっともっとハリウッドでこういうクラシックタイプの健全な作品を作っていって欲しくなりましたね。

--------------------------------------------------------------------------------
(2701) RE: 80日間世界一周 ぶっちゃけレビュー(ネタばれなし!) Name:救成主 2004/07/03(Sat) 19:31 /HP/MAIL
kingkingさん、おばんどす!

>80日間世界一周をみました。

??
kingkingさん、もう見たの?
えっ、普通の人は見れるんですか?

>今は「80日間世界一周」が一番好きな作品になりました。

まぁ~~じぃ~~すぅかぁ~。見たい!!
面白そ!絶対面白いと思ってました(笑
ぼぉけん!(冒険)ぼぉけん!

ちょっと他のも失礼してココに。

>あともうひとつサンダーアームでシンシアラスロックとのファイトシーンが存在するというのは本当か?
という質問にはあれは企画のみの話で実際には撮影されていないということでした。

これは”やっぱり!”という感じです。
しかし、べいろーがんとメールすごいっすね。なんか♪

>ジャッキープロデュース作品 READ LIPS

僕もこれ前から気になってたんですけど、
やっぱ、欲しくなってきたぁーーーっ!!(笑)
やばい!面白そう!!
久しぶりに海外のDVD買ってみっべか。。


--------------------------------------------------------------------------------
(2702) メイキング映像 Name:kingking 2004/07/03(Sat) 19:53 /HP/MAIL
http://www.teenhollywood.com/videointerviews.asp

↑80日間メイキングです。

>kingkingさん、もう見たの?

たしかもう大陸では発売されているんでしたよね。たしか。僕は他の人から送られてきたのでそれで見ました。注文はしてないです。

>面白そ!絶対面白いと思ってました(笑

楽しいっすよ。本当に。ジャッキーがいろんな国に行くのみてるだけで楽しいっす。救世主さんなら間違いなく好きになると思います(^^

>これは”やっぱり!”という感じです。

なんかどっちが本当かよくわかんないですよ。このことを書き込みしていた人は凄いコレクターだったのでウソを書いてるとは思えないし・・・ベイローガンもすべてを知っているわけでもなさそうだけど詳しいのは確かだし・・う~~ん・・って感じ(^^

>しかし、べいろーがんとメールすごいっすね。なんか♪

半分冗談で出して見たら返事がきて今はとんでもない方向にいろいろ話がはずんでます(^^

>やっぱ、欲しくなってきたぁーーーっ!!

いいっすよ、なんか馬鹿っぽい感じで。やっぱGOLDENHUNTERが見たいっすね。あと舞拳も購入したのでそのうちレビュー書きますね。


--------------------------------------------------------------------------------
(2703) RE: 80日間世界一周 ぶっちゃけレビュー(ネタばれなし!) Name:maa* 2004/07/03(Sat) 20:50 /HP
kingkingさん、救成主さんこんばんわw
メイキング映像楽しく拝見しましたぁ~♪
UnionでもメイキングサイトのURLを紹介させて頂いても良いですか??
たくさんの方に見ていただけたら良いですね**
いつも読み逃げのmaa*でスミマセン(爆)


--------------------------------------------------------------------------------
(2704) RE: 80日間世界一周 ぶっちゃけレビュー(ネタばれなし!) Name:kingking 2004/07/03(Sat) 21:08 /HP/MAIL
Maaさん こんばんは!
>UnionでもメイキングサイトのURLを紹介させて頂いても良いですか??

ってかそんな許可なんて必要ないですから。がんがんみなさんに紹介して楽しんでもらってください(^^


--------------------------------------------------------------------------------
(2705) RE: 80日間世界一周 ぶっちゃけレビュー(ネタばれなし!) Name:ペイポン 2004/07/03(Sat) 21:16
今メイキング見ました...
おもしろそう!やっぱおっちゃんはロン毛に
クンフースタイルが似合ってますねぇ
「長靴をはいた猫」が見たくなってきましたわ


--------------------------------------------------------------------------------
(2706) RE: 80日間世界一周 ぶっちゃけレビュー(ネタばれなし!) Name:kingking 2004/07/03(Sat) 21:25 /HP/MAIL
ぺいぽんさん 毎度!

この作品は多分お子さんと一緒に見にいったら楽しんでくれそうな感じですよ。ジャッキーのキャラクターが非常に良く出た作品なので見てて心地良いです。ジャッキーの笑顔が一番多い作品かもしれないっす。ってかジャッキーの顔のアップが多かった気がしたので余計にそう思ったのかもしれないけど。また衣装を何度も取り替えるのがまた良いんですよ。着せ替え人形じゃないけどそういう楽しみもあったり(^^
いろんな国にいったりいろんなゲストで「おぉぉぉ!」ってのも何回もありましたし。


--------------------------------------------------------------------------------
(2707) は~やくDVD発売されないかなぁ 楽しみだなぁ! Name:kingking 2004/07/03(Sat) 21:50 /HP/MAIL
IGN Interviews Jackie Chan

IGNFF: Why aren't there outtakes in Around the World in 80 Days?

JACKIE CHAN: I don't know. You have to ask the director. Everybody wants to change [things]. Maybe he just say, 'I want it to be my idea,' [so] it doesn't look like a Jackie Chan film. But I put the outtakes in the DVD.

IGNFF: So they will be on the DVD?

JACKIE CHAN: Yes, I think so. The problem is on the DVD the movie will be longer and also the outtakes will be on the DVD. I think that's just business.


--------------------------------------------------------------------------------
(2708) RE: 80日間世界一周 ぶっちゃけレビュー(ネタばれなし!) Name:maa* 2004/07/03(Sat) 21:51 /HP
kingkingさん、ありがとぉございまっすw
しっかり紹介させていただきました(笑)
しっかし…毎回此方を拝見して思うのですが、皆さんいったい何処からマニアックな情報や映像をぉぉぉ???
毎日『おぉぉぉ!!』っとひとりで声をあげながらニンマリ拝見してますw
これからもお世話になります!!≡〃⌒ェ⌒≡ゞ多謝です♪


--------------------------------------------------------------------------------
(2709) RE: 80日間世界一周 ぶっちゃけレビュー(ネタばれなし!) Name:kingking 2004/07/03(Sat) 22:04 /HP/MAIL
まぁさん

>皆さんいったい何処からマニアックな情報や映像をぉぉぉ???

なんてたってインターネットですよ。自宅にいながらいろいろ検索し、いろんな国の人から情報が得られるわけです。今回のこういったのはこんなサイトやってるだけにいろんなことが起こります。
今もこの作品見てますがいいっすね。海外のレビューを読み直してますがやはりファミリー映画ということで子供と一緒に見に行った方は子供が非常に喜んだと書いてありました。僕も同感です。子供に喜んでもらいたいですね、この作品は。


--------------------------------------------------------------------------------
(2710) RE: 80日間世界一周 ぶっちゃけレビュー(ネタばれなし!) Name:maa* 2004/07/03(Sat) 23:22 /HP
いやぁ~確かにネットはそれなりに徘徊してるんですが、kingkingさんのようにはなかなか・・・・(笑)
と言う理由(←こじつけ)で、やっぱりお世話になります!!!キッパリw

まあも早く大画面で観たいです!!(娘ふたり連れてっ)


--------------------------------------------------------------------------------
(2711) RE: 80日間世界一周 ぶっちゃけレビュー(ネタばれなし!) Name:kingking 2004/07/03(Sat) 23:31 /HP/MAIL
まぁさん↓ここチェックしてますか?

http://www.jc-news.net/forum/

女性の方でジャッキー好きの人にはたまんないと思いますよ。ここの常連のmarieさんは熱心にいろんな情報を探してくるので最新情報ならココでしょう。僕はあまり興味ないですけど(^^ 

>まあも早く大画面で観たいです!!(娘ふたり連れてっ)

あ~喜びそうですね!是非一緒に見に行ってください!


--------------------------------------------------------------------------------
(2712) RE: 80日間世界一周 ぶっちゃけレビュー(ネタばれなし!) Name:maa* 2004/07/03(Sat) 23:58 /HP
あら…此方ですか??
よく覗くんですが、ついつい英語に泣かされまして・・・英語全く理解不能で・・・
翻訳ソフト・・・まともなの欲しいです(泣)
いつも、何言っちゃてんのぉ~~で終わってました!! もっと勉強すれば良かった・・・
って、ちょっと違う??(爆)

あ。。実はここ2年ほど、自分ばかり劇場で観てるので、ふたりの娘達からかなりの顰蹙をかってます(汗)


--------------------------------------------------------------------------------
(2713) RE: 80日間世界一周 ぶっちゃけレビュー(ネタばれなし!) Name:kingking 2004/07/04(Sun) 00:43 /HP/MAIL
>英語全く理解不能で・・・

英語なんて読まなくていいですからスレッドをチェックすると最新のジャッキーの写真とか、たくさんありますから、それだけでも楽しいと思います。

>翻訳ソフト・・・まともなの欲しいです(泣)

そんなの使わないほうがいいっすよ、余計わけわかんなくなりますから(^^

>ふたりの娘達からかなりの顰蹙をかってます(

それは丁度いいじゃないですか!是非是非。


--------------------------------------------------------------------------------
(2714) RE: 80日間世界一周 ぶっちゃけレビュー(ネタばれなし!) Name:maa* 2004/07/04(Sun) 01:45 /HP
はい!! 了解しました♪
スレッドをチェック、毎日の日課に致しますw
ありがとぉございました**
あ。。。kingkingさん、機会があったらいつかじっくり飲みたいですね(笑)


--------------------------------------------------------------------------------
(2715) RE: 80日間世界一周 ぶっちゃけレビュー(ネタばれなし!) Name:kingking 2004/07/04(Sun) 12:13 /HP/MAIL
>あ。。。kingkingさん、機会があったらいつかじっくり飲みたいですね(笑)

いずれポリさんのイベントに顔出しますので、その時はよろしくお願いします(^^


--------------------------------------------------------------------------------
(2716) RE: 80日間世界一周 ぶっちゃけレビュー(ネタばれなし!) Name:救成主 2004/07/04(Sun) 17:40 /HP/MAIL
kingkingさん、ども。

>たしかもう大陸では発売されているんでしたよね。

うへっ!?そうだったんすか。。

>救世主さんなら間違いなく好きになると思います(^^

やつぱぁりぃ~♪見たい!見たい!
でも、メイキングとか予告編とか我慢するタイプの人なんです(笑

>このことを書き込みしていた人は凄いコレクターだったのでウソを書いてるとは思えないし・・・

まじっすか。。

>今はとんでもない方向にいろいろ話がはずんでます(^^

おあっ!それは楽しみ♪kingkingさん、がんばって(よくわかんないけど:笑

maa* さん、はじめまして。
関係ないですけど、『*』のマーク付きかわいいですね。僕も付けようかな。。
どんな感じになんだろう?それっ!
救成主*・・・(照爆

ペイポンさん、ども!

>「長靴をはいた猫」が見たくなってきましたわ

やっぱ見たくなりますよね(笑
ロン毛やっぱかっこいいっす!


--------------------------------------------------------------------------------
(2718) RE: 80日間世界一周 ぶっちゃけレビュー(ネタばれなし!) Name:kingking 2004/07/04(Sun) 17:59 /HP/MAIL
>やつぱぁりぃ~♪見たい!見たい!
でも、メイキングとか予告編とか我慢するタイプの人なんです(笑

あ、だったら見ないほうがいいっすよ。劇場公開まで何も情報入れないほうが楽しめますって絶対。「長靴をはいた猫」の80日間のDVD持ってるくらいだから多分大好きになること請け合い。
僕は早くジャッキーの言う延長版のDVDが見たいなぁ。


--------------------------------------------------------------------------------
(2719) RE: 80日間世界一周 ぶっちゃけレビュー(ネタばれなし!) Name:ペイポン 2004/07/04(Sun) 20:35
>ロン毛やっぱかっこいいっす!
よねよね...やっぱおっちゃんはこの髪型よぉ
僕ははよ見たいっ!派。家で見て予習してから劇場で見て家帰ってからまた見て復習するタイプ。


--------------------------------------------------------------------------------
(2764) RE: 80日間世界一周 ぶっちゃけレビュー(ネタばれなし!) Name:FREEMAN 2004/07/11(Sun) 16:03
こんにちわ。昨日、池袋の中華系書店で中国版
のVCDを購入し、さっそく見ましたが、なにぶ
んにも中国語吹き替えの中国語字幕。そのアバ
ウトさに苦笑しつつも楽しく拝見しました。
一昔前の雰囲気をかもし出していますが、それ
がまたすごく楽しい気持ちにさせられますね。
「シャンハイナイト」の時もそうですが、
ジャッキーが好きだったバスター・キートンな
ど、観客をどう楽しませるかという映画本来の
楽しさを持っているはずなのですが、やはり今
は「デイ・アフター・トゥモロー」みたいなCG
全盛の映画に押されているから、アメリカもだ
めだったのかなと感じました。
たぶん、ここに集う人たちは、中国パートのシ
ークエンスが楽しめるのかな?
それとどこにどんな香港俳優がでてるか、あと
役とか、おもわず笑ってしまいました、十虎。

ところで、先日事務所の人間とメダリオンの
話をしていたのですが、最初のバージョンを
見た人の話(その人からは聞いてないので、
見た人から聞いた事務所の人間の話によると)
では、初号のほうが面白かったそうで、内容
もだいぶ違っていると言っていたそうです。
どんなストーリーだったのか、なんとか聞き
出したいなと思うのですが・・・・・

それから「NEW POLICE STORY」、出来は
かなりいいという話が関係各位から聞こえて
きます。今、テレンス・インという俳優が
日本で撮影に来ているのですが、彼の話を
聞いた知人から、すごくいい、と言ってたと
昨日電話をしてきました。
ジャッキーが製作した「ジェネックスコップ」
のベニー・チャンとニコラス・ツェーら若手
スターとジャッキーとのコラボなので、すごく
楽しみ。ちなみにニコラス・ツェーは「メダリ
オン」の最初の方で、カフェのウエイター役で
出てます。(顔が一瞬アップになりますが)
「ジェネックスコップ」もラストの方でジャ
ッキーが登場しますが、皮肉な台詞を言うので
見てない方は「NEW POLICE」の前哨として
ご覧になるといいかもしれませんよ。


--------------------------------------------------------------------------------
(2765) RE: 80日間世界一周 ぶっちゃけレビュー(ネタばれなし!) Name:kingking 2004/07/11(Sun) 16:23 /HP/MAIL
>一昔前の雰囲気をかもし出していますが、それ
がまたすごく楽しい気持ちにさせられますね。

そうなんですよ。FREEMANさんも気に入ったみたいで嬉しいです。映画好きの人だったら受け入れられるはずです。

>観客をどう楽しませるかという映画本来の
楽しさを持っているはずなのですが、やはり今
は「デイ・アフター・トゥモロー」みたいなCG
全盛の映画に押されているから、アメリカもだ
めだったのかなと感じました。

今はたしかに駄目なのかもしれないです。ただこの作品はあとに必ず評価されると思います。そういう日が必ず来ると思います。

>たぶん、ここに集う人たちは、中国パートのシークエンスが楽しめるのかな?

やはりそこは見どころではありますがそれだけじゃなかったですよね。全編に渡って楽しめました。

>ところで、先日事務所の人間とメダリオンの
話をしていたのですが、最初のバージョンを
見た人の話では、初号のほうが面白かったそうで、

そうですか。それは楽しみです(^^ 実はある方から「ラフカットバージョン」を入手できるかもしれないので、もしそれが初号バージョンに近いものだったら非常に嬉しいです。

>内容もだいぶ違っていると言っていたそうです。

う~ん、どんなんだろ・・・ワクワク

>どんなストーリーだったのか、なんとか聞き
出したいなと思うのですが・・・・・

一応、入手出来なかったときのためにも聞きだしておいて下さい(^^

>それから「NEW POLICE STORY」、出来は
かなりいいという話が関係各位から聞こえて
きます。

それはよかったです。楽しみですね!
[PR]
by jcstyle | 2004-07-05 23:56 | 80 Days

ベイローガンからのお返事

(2697) ベイローガンからのお返事 Name:kingking 2004/07/03(Sat) 12:21 /HP/MAIL
海外でベイローガンのアドレスが公開されていたのでちょっと疑問に思っていることをメールしたところ返事がきました。まさか返事なんかこないと思っていたので嬉しい限りです。

まず「プロジェクトAの台湾プリントロングバージョンについて実際にみたのか?自分はVIDIのVHSを持ってるし、台湾劇場版は香港プリントと同じという噂も聞いた」
と聞いたところ実際に見たわけではなく噂で聞いただけなんだという返事でした。ちょっとショック大きいかな。

あともうひとつサンダーアームでシンシアラスロックとのファイトシーンが存在するというのは本当か?
という質問にはあれは企画のみの話で実際には撮影されていないということでした。
(彼自身の本に記載されていることと同じことを言ったということです)
これも残念というか以前ネットにあった書き込みと食い違う発言ですね。どっちが本当なのかわからないけどベイからこのようなことを直接聞けるのは嬉しいです。

--------------------------------------------------------------------------------
(2699) RE: ベイローガンからのお返事 Name:kingking 2004/07/03(Sat) 15:00 /HP/MAIL
返事ついでに台湾版150分版「奇跡」についても聞いてみたところそれは聞いたことがないけどあるなら是非見てみたいって言ってました。
初期プリントが3時間版だったと彼の本に書いてあったのでもしかしたら知っているのでは?と期待したんですが・・・う~ん、ちょと残念。
[PR]
by jcstyle | 2004-07-05 23:55 | Project A

龍拳北京語VCD

(2678) 龍拳北京語VCD Name:kingking 2004/07/01(Thu) 23:22 /HP/MAIL
以前某所で購入した北京語版VCDでブルースリーばりの怪鳥音を叫ぶ吹き替え版が存在するということで注文したものがやっと到着しました。早速再生してみるとこれがなんとまぁ、OCEANロゴっすよ。ま~じ、びっくりってか、がっくり。あ~りえないっすね。きちんと広東語まで収録されてるっていう妙に親切な感じ。オーシャンならLDから落としたDVDR持ってるっつぅ話です。 ということで怪鳥音なんてもんんはどこにもなかったです。はい。
失敗した~と思いつつももう一枚DISCがついていてこちらを再生するとなんと36クレージーフィストの武術指導フッテージのニュープリントシネスコバージョンっす。これは凄い。これだけでも購入した甲斐がありました。若干上部がマスキングされていますが画質的にも今までのものの中でも最高級で問題ないです。

ピーさん レス忘れていてすみませんです。伝説購入なさったんですね。嬉しいです!

DONDONさん
のフィルモ解釈お待ちしとります(^^
[PR]
by jcstyle | 2004-07-05 23:54 | Dragon Fist

別バージョン

Armour of God 2: Operation Condor Mega Star's re-issue DVD deletes a non-nude back shot from Eva's towel removal. This is present in all other versions. All HK prints use a medium non-nude shot of Carol Cheng (body double) in the shower. The original English dub (EIV, UK) briefly shows her naked rear. The Disney cut (re-dubbed) is butchered to 91m (87m)., removing much of the comedy and even some action.

City Hunter 1. The Japanese version has a longer opening that includes offensive shots of the comic that were absent from the HK version (the Ryu character putting his head against a woman's breast). Unlike the HK opening, the Japanese equivilent uses a mixture of artwork and live action clips; containing a few shots of the red bathing suit beauties that don't actually appear in film. 2. In the HK version Jackie shoots a bluish-green clock with Chinese characters on it. In Japan the clock is instead silver with no writing; a Nikon camera has been added next to it (obvious product placement). 3. In the Japanese end credits, Japanese companies (Suntory, Nikon, etc) get top billing over the actors. 4. After the original HK end credit bloopers are shown, the Japanese LD has an additional 3-4 min blooper reel.

Dragon Lord Universe DVD eliminates the final comedy scene involving Jackie Chan, Mars and a loaded canon. The HKL disc is uncut. The English dub deletes the conversation between Jackie and the town matchmaker and shortens his poetry reading.

Dragons Forever Most prints are missing two scenes with psychiatrist Fung Shui Fan that played theatrically. They appear in the English dub, itself shorn of some footage (Jackie Chan's extended interrogation in court of Pauline Yeung; Jackie's slo-mo kick to a henchman's head whilst breaking into the factory).

Drunken Master II Warner (HK; no subs) and Disney (US; English dubbed) DVDs delete film's final scene where Jackie Chan shows the severe effects of industrial alcohol. The Mei Ah (with subs) VCD is uncut. The Thakral DVD is also uncut, but cropped to 1.85.

Heart of Dragon The Universe and Mega Star DVDs use the HK theatrical version of the film. The Japanese LD version contains two additional fight sequences; set in a hospital and a car park respectively. There is also one additional snippet of violence in the showdown, as Jackie impales a bad guy with a pick-axe, whom he only punches in the theatrical version. Only the Japanese version has the following: a completely new music soundtrack (no Julie Su Rui songs) with 2 exclusive Jackie songs sung in Japanese. Also exclusive are the out-takes. An English subtitled extended version, that has no out-takes and contains the original Music, exists, but has never been legally available.

Island of Fire (HKL/Columbia) Uses the abridged HK edit of this Taiwanese film at 92m (PAL). The original director's cut is available on DVD in Taiwan running 125m. Several English dubbed editions known as The Prisoner are similarly cut. The cuts mainly remove narrative and character develpment, including an entire subplot involving a prisoner's grandmother. The International and HK cuts add a tiny amount of extra Jackie Chan footage, not in the original version.

Master With Cracked Fingers (Xenon/Eastern Heroes) Re-edited with faux Jackie/Drunken Master footage shot in 1978 by producer Dick Randall. This altered version has also been release as Snake Fist Fighter. The rare original print Cub Tiger From Kwantung is available on DVD in Japan only.

Mr. Canton & Lady Rose Taiwanese version runs a few minutes longer.

Police Story The Japanese LD contained additional book-end scenes: a birthday party/character introducion at the opening and a brief wrap-up outside the shopping mall for closure. All DVDs are taken from the original HK print. The LD also had alternate out-takes that replaced the ones on the HK print.

Police Story II The Japanese LD runs 122m (NTSC) compared to the 106m HK cut and the 96m English Dub. No additional action in any version; but dialogue and comedy are expanded upon to varying degrees. The Jap LD allows many scenes to play out longer and at a slower pace, such as the cops' surveillance and Jackie talking to Maggie outside her apartment. The International cut is missing the scene when Jackie and Uncle Bill visit an office to plant a bug; this is in both Asian versions. The Jap LD contains extended out-takes too.

Snake and Crane Arts of Shaolin US DVD editions from Simitar and Columbia are cut as follows: 1. A Shop Owner spies a boy stealing food and runs toward him (22s). 2. During an attempt to free Jackie Chan from Nora Miao's prison, a 2m, 2s chunk of fight footage is missing. 3. The Gold Transport attack is cut by 57s, again from one large mid-section. 4. Before the final fights, the villain talks for 22s more to the Monk. 5. Jackie's duel against the three Spear Fighters is cut by 75s (again, an entire section). All of these cuts can be easily spotted when one is aware of their place: large black bars are visible for a few frames, then it cuts. All other versions display complete fights (German & French DVDs, UK & French VHS'); but some have dialogue cuts.

Twinkle Twinkle Lucky Stars (Universe) Short comedy scene where the Lucky Stars shake Pepsi bottles has been trimmed. HKL is uncut. The English dub is missing the theme song vocals.


Wheels on Meals (Universe) This DVD is missing two comedy sequences present in all other prints: Jackie and Biao wash a van; Sammo visits a bistro. The Mega Star disc is the uncut HK version, but is still short of a shot of Biao using a knife to cut the ropes that bind his hands. This shot is in the English dub, which contains an alternative up-tempo soundtrack. Japanese edition features exclusive out-takes.

The Young Master The English dub has been abridged by 15 mins; truncating every single fight sequence by about half. This print does contain two short character scenes between Jackie Chan and Wei Pai not in the Chinese cut; an alternate music score and exclusive theme song performed by Jackie in English. The two HK DVDs and the HKL are the original versions.



http://p088.ezboard.com/fhongkongdvdsgeneral.showMessage?topicID=5721.topic
[PR]
by jcstyle | 2004-07-02 21:51